Alla vägar leder hem

 
 
Grattis alla Saror som finns där ute i världen, idag är det vår namnsdag.
Dagen till ära blev jag bjuden på pizza (kanske inte dagen till ära) och jag fick följa med och se då Erika tävlade. Hon sprang 200m och vann.
 
Har idag, för första gången i hela mitt liv, varit med om att bli omkörd av en lastbil på en väg man får köra 100km/h. Ganska häftig upplevelse då det är en lastbil med två vagnar och som knappt kör snabbare än bilen man sitter i, och försöker tränga sig förbi.
 
Var "in till stan", om man kan kalla det för stad, och hittade ett lopptorg och en eko-butik. På loppiset (?) fanns det  inte så stort utbud i klädväg men jag blev två muggar och en film rikare, och från eko-butiken köpte jag shampo.
 
Imorgon vänder vindarna hemåt. Kommer att sakna Kalajoki. Men det ska bli skönt att inte anstränga sin hjärna dygnet runt för att försöka förstå vad alla säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0