Åland

Jag tänkte berätta lite vad som hände mig under resan till Åland.
Vi (Emma, Bina oc jag) åkte iväg på måndagen och sov en natt i Åbo. På vägen ner till Åbo tyckte Bina och Emma att det var på tiden att dom berättade om hur det är på Åland dit vi ska; Man måste ta två färjor för att komma dit, det finns ingen dusch, enda WC:n som finns är ett utedass, det finns bara ett rum förutom köket och hallen i huset så man måste ta bort alla madrasser på morgonen och sen på kvällen rada ut dem igen, det finns ingen strand där i närheten utan man måste ta bil dit, och det finns mångs fästingar där.
Ni kan gissa hur det känns att få reda på de sakerna..
 
Nåja.. Efter att vi dushat i Åbo och tagit båten (Siljaline Galaxy (för första gången i mitt liv) ) kom vi till Åland, en dag före lägret började. Allt som dom hade sagt stämde och lägret började. Det var kul med barnen, de var ganska vilda men det gick bra. På fredagen var lägret slut och vi åkte iväg till Mariehamn.
 
Efter att vi fört in alla saker där vi ska sova (på luthergården (det finns dusch) ) gick vi runt lite på stan. Efter att vi ätit på stan var det dags att jag blev bjuden på min efterlängtade bollaglass. Jag och Emma satte oss ner medan Bina gick in i en affär. Vi haden inte hunnit sitta där så länge innan jag hörde ett "splat" och kände någonting på mitt huvud. Perfekt. En fågel sket på mig.. Men det var ganska rolit, den missade glassen i.a.f.
Som tack för att jag kommit med som hjälpledare fick jag en prins (groda) som, om man vrider upp den, börjar flaxa med benen och hoppeligen kan simma. Efter en dusch var det dags att sova, men det var lite svårt eftersom dom spelade musik på hög volym över hela Mariehamn.. Zzz
 
Dagen efter bar det av med båten, Silja Europa (verkligen fin båt!), till Åbo där jag vinkade av Bina och Emma. De skulle på ännu ett läger i Södra Finland, skicket på den lägergården var ungefär samma som på Åland, medan jag tog bussen upp till Närpes eftersom jag skulle jobba veckan efter.
 
Både bra och dåliga minnen kom med hem från Åland.

Kommentarer
Postat av: lena

hahah, låter minsann äventyrligt :) :)

2012-07-22 @ 21:34:52
URL: http://nattsomvantar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0