Let your true colours shine through




Helgen var bra.
Fick dock över-mycket snö i mitt ansikte. Kan inte snön bara försvinna nu?
Släppa fram alla fina färger som naturen har att bjuda på. Svart, grått, vitt och blått är ganska fina färger, men det får vara nog med dom nu.
Inte undra på att man blir lite deppig då alla fina, klara, glada färger gömmer sig under en yta av iskall snö.
Precis som oss människor, nästan. Vi gömmer våra riktiga jag. I rädslan om vad andra kommer tycka om en om man är sig själv, försöker man smälta in i mängden genom bete sig och klä sig som alla andra.

Jag har fallit för det många gånger. Är rädd för vad andra ska tycka och tänka om en.
Men i slutändan är det en själv som drabbas hårdast av det, man glömmer bort vem ens riktiga jag är och börjar mer och mer förändras. Ens riktiga jag trycks djupare och djupare in och syns mindre och mindre. Till sist är man en helt annan person än den man visat sig vara i början.
Den glada, spralliga och roliga jaget har ersatts med en dyster, tråkig och arg person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0