Palm to palm




Den här låten är lite smått mysig.
Man får känslan av att man sitter där hemma i mysiga kläder och har en filt runt sig och dricker varm choklad.
Strömmen har gått och man måste ha på många ljus för att se någonting.
Det regnar och åskar där ute.
Men endå känner man sig trygg.

Förr var jag väldigt rädd för åskan, ända tills ifjol i augusti.
Vi var till Kroatien med orkestern och en kväll började det åska och blixtra väldigt mycket.
Vi gick ner till stranden och den som blev min bästa kompis (men vi pratar inte mera) tog med mig ut på bryggan, jag var rädd men med kompisen kände jag mig väldigt trygg endå fastän blixtrana inte slog ner så långt ifrån oss.
Efter en sådan upplevelse börjar man tycka om åskan istället för att bli rädd för den och varje gång det åskar kommer jag ihåg den där kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0