Bra dag

Tjena, idag har det hänt mycket. Dagen började med skolan som var ganska jobbig och lång. Vi hade lite att göra på långrasten så då hoppade vi "hopprep" med ett "rep" från en persienn, och vissa trodde inte jag skulle kunna hoppa in men det kunde jag, HA in your face. På geografi hade vi en frågesport mellan flickorna och pojkarna, och till allas fårvånging så vann pojkarna, dom var riktit smarta. Hade engelska prov idag åxå och det gick ganska bra, men jag var till Sandra i går och hade boken hemma så jag hade int läst.. hehhe.. Men nog med skolan, efter skolan for jag hem och sen på fotbollsträning, kom 20 minuter för sent.
Det är såå härligt med vår, då det börjar komma färg i naturen och fåglarna kvittrar och det blir varmt och då solen skiner. Det är ganska skönt att åxå bara vara hemma på en fredagkväll och slappa efter en tuff och jobbig vecka. Äta godis, chips och se på en film är en riktit bra idé för mej en fredag som denna.
Mina tankar bara flyger iväg till sommaren med kompisar, jag längtaar.


Sitter och lyssanr på Chris Brown-with you och kom fram till att kärlek är jobbit. Det är rolit då man är kär i någon som har samma känslor för en, men sen då det tar slut är man kvar med minnen av hur bra och roligt det var och så sticker det till i hjärtat. Det tar sjukt. Allt är bara ett minne blott. Man kanske inte var ilag men man tyckte ändå om den andra så mycket att det tar lika sjukt.
Att förlora någon man tycker om är aldrig roligt, men vad kan man göra? svar: inget. Vi måste bara leva med smärtan och försöka komma över det. Men ändå finn det alltid där, den där saknaden, smärtan, minnena, allting. Ibland tar det länge men ibland kan det gå snabbt. Och även om man tror man kommit över det så finns ändå smärtan där. Speciellt om det var så många ord som var osagda tar det sjukt och man vill bara spola tillbaka tiden för att få seja de där orden man ville seja i det ögonblicket, men de blev osagda för att man va feg och oroade sig över hur den andra personen skulle reagera. Men ändå händer samma sak igen. Som om man inte lär sig en läxa. Och man går genom samma jobbiga saker igen.


Men det finns en som alltid älskar dej fastän du gör fel och ångrar det du jort, en som bara vill och kan kasta bort allt bakom ryggen och gå vidare, en som förlåter, en som tröstar, en som älskar dej lika mycket ändå. I människors ögon är ingen är perfekt och alla gör vi fel men människan ser bara det ögat kan se, men han ser till hjärtat och i hans ögon är vi perfekta. Den här personen har hjälpt mej genom livet och tröstat mej och han vill göra samma sak för dej, han vill vara en del av ditt liv, hjälpa dej, stötta dej, trösta dej. Han begär inte mycket av dej men ändå så sejer man "nej" och stänger ut honom. Men han går aldrig bort, utan väntar på att du en dag ska släppa in honom.
Skulle du just du kunna ge din enda son för att dö på ett kors och bli torterad för att andras synder ska bli förlåtna bara för att du älskar dem så otroligt mycket? Det jorde han. Han sände sin enda son hit till jorden bland oss syndare, männinskor, för att han sen skulle ge sitt liv för att dina, mina och alla andras synder ska bli förlåtna. Det tycker iaf jag skulle vara jobbigt. Och sen dessutom veta att det skulle hända och bara se på. Jag tycker det är strongt! Det kanske är svårt att tro men det är sant, det har hänt på riktit och han kommer att komma tillbaka en dag och kämpa mot den onde för våran skull. Den som kommer att göra detta heter Gud "jag är" och hans son som han sände heter Jesus, min allra bästa vän, en riktig vän. Som alltid finns där, stöttar en, lider då man själv lider, lyssnar till ens problem och framförallt förlåter en och glömmer det man jort fel. Det är en riktig vän.

Det är inte för sent, det är aldrig för sent. Han väntar på att du ska släppa in honom i ditt liv och sprida ordet om honom och berätta för hela världen allt gott han har jort för dej och hur han har ändrat ditt liv. Om du mår dålit, och tror att droger kan hjälpa dej att slippa smärtan har du fel, så finns det en sak som hjälper. Gud hjälper dej och han får dej verkligen att må bra, bara genom att sjunga lovsånger och be kan du börja må bättre, det hjälper faktist, det kan kännas konstit i början men fortsätt ändå att sjunga för det kommer att kännas bättre. Jag har själv varit där och mått dålit men sen har jag sjungit lovsånger och bett och då gick det över och jag började gråta, mycket, och sen var jag glad.
Jag vill att du iaf ska ha läst genom detta och det gör mej glad om du har läst ända till sista punkten.
He loves you, and he wants you to love him back.

Bara genom att skriva detta låånga inlägg ahr jag blivit glad. :)


Kommentarer
Postat av: Päälip

Äl Ess Dää och Ääxstacy

2010-05-07 @ 21:17:07
Postat av: irene

du ha itt skriva så myky på bloggin men he je intressant att läs he du ha skriva :)

2010-05-08 @ 18:26:46
URL: http://irregronvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0