Falling like rain


Det ösregnar där ute och jag vill tillbaka till Vasa. Saknar er. Sitter och ser på tecknade "Sabrina tonårshäxan" och minns de gamla goda tiderna då man var liten och bara levde livet utan bekymmer och utan att behöva tänka. Tiden går för snabbt. 24 timmar i dygnet är för lite. Det känns som om det var i går vi kom hem från Kenya och jag började förskolan, och det är snart 9 år sedan.

Tänk det. Vissa flyktingar i min ålder har bott i Finland längre än mig. Jag skulle kunna vara Kenyan, jag är nästan född där. Tänk att kunna säga att man är Kenyan och inte Finländare. Fast man kanske skulle säga att man är Finländare fastän man skulle vara född i Kenya bara för att man bott här mer än halva sitt liv. Jag saknar också den tidendå man bodde där. Det var en härlig tid. Nu är man bara dit på semester vart fjärde eller femte år. Och får inte träffa alla ens kompisar man har där varje dag. Är det inte jobbigt att träffa ens kompisar vart fjärde eller femte år?

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Oj, shit va häftit att du ha bodd i Kenya! :) Hur lieng? :) Bodd du där tå du va liten? :)

2010-06-13 @ 21:20:20
Postat av: sara

japp ;) sen ja va månader tills ja va 6 år å 3 månader :D

2010-06-19 @ 21:31:43
Postat av: Jojjo

Alltså shit va tufft ;D Jag å viill :DD

2010-06-23 @ 19:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0